Search This Blog

Tuesday 5 October 2010

Sepetang sebelum kesat~

setelah sekian beberapa hari tidak meng'up-to-date'kan di ruangan blog ini, maka rasenye ade banyak kot yg ingin ku coretkan di sini.....tapi sebelum tuuuu..........*mencari-cari dimanakah letaknya feathur duster(betui ke eja?) nih....???....zap....zup...zap.....*membuang habuk....ha dah clear sikit blog ni....

ok la....skg ni aku nak membebel pasal kat klas mgt td....kirenye tadi silibus mgt dah habis....chapter ke berapa tah aku tak ingat tapi tajuk management from islamic perspectives.......blaja la macm mane pon mgt ni tapi aku tetap gk blur....hahahhaha...dasar otak benak la katakan....kikikiki...haru tol.....sian gak kat madam shakirah....tapi nak wat camne....


agak2 camni la kot muke aku setiap kali belajar mgt ....hahaha


tadi madam ade cakap, "ok, umur kamu semua ni berapa?" rame le gak yg beri respon.....conclusionnye sume around 18-20 and above.....so, based from that, bliau pon berkate lagi, 'that is a matured enough",....lebih kurang gitu la ayat beliau....ape yg aku nak cite drpd soalan madam tadi, kita dah matang....dah sampai masanye "start to think what you can contribute to other"....maksudnye ape yg aku paham kat sini, kite kne berfikir ape yg boleh kita sumbangkan pada yang lain....benda tu general....pada aku, salah satunya kita mesti membimbing org lain ke jalan yg benar @ positive....beri tauladan yg baik....kadang tu bile melihat org lain yg tak melakukan amal ibadat, cthnya TAK SEMBAHYANG!!TAK PUASA OR GANTI PUASA, TAK BACA QURAN, TAK JAGA BATAS PERGAULAN, TAK TUTUP AURAT, n bayak lagi la buat perkara2 mungkar yg aku pon tak larat nak list kat sini....rase nak jew tegur....tapi aku masih lagi belum cukup lagi ilmu nak menegur org....aku sendiri pon terkontang- kanting lagi dalam bab2 agama ni....camne la nak pimpin org lain....jujurnye memang aku sedih melihat mereka2 yg tak tau bace quran....tak ganti puase...tak pakai tudung....pegang2 laki pompuan....bergesel sana bergesel sini...arghh....!!very annoying....tak takot ke deme dgn azab allah???????tertanggungkah mereka dgn azab2 allah tu...???aku akui aku pon banyak buat DOSA!!!memang selalu sangat lalai......tapi ak harap aku tak hanyut sekali.... sebenarnya banyak sangat benda yg aku nak tulis pasal masalah umat akhir zaman ni....tapi sampai aku pon taktau nak mulakan dari mana....terlampau banyak!!!


takpe lah....mybe next time aku cube cari masa nak update lagi pasal ni.....



1 comment:

  1. sekarang aku dah faham ape itu mgt....hahahhaha
    tahniah tuk diri aku...hihihihihi

    ReplyDelete