Search This Blog

Wednesday 15 May 2013

dikalabosan~

Lama sgt dah terperap dlm draft. Memandangkan today adalah genap sebulan aku "menginap" di rumah, jadi rasanya patut kot aku post kat sini. Banyak betul perkara yg dah berlaku.Dan sangatlah malas aku nak taip, rasa macam kalau la ada kuasa magik ke, psaikik ke, keyboard ni leh taip terus apa yg terlintas di otak ni..malangnya sangatlah mustahil semua itu akan terjadi.

minggu pertama aku balik hari tu, walopon 2hari setengah je ada di rumah tp rasa mcm 2minggu lamanya. mana taknya aku sorang org muda dlm umah ni yg tgl.yg lain tgh syok bejimba di beijing.
mcm biasa ari fesday di rumah aku akan byk tdo.(biasa la habit dr sekolah lg). tp penat kot, dari kedah lg aku kerah tenaga angkut brg sorang2 je..org lain sume ada bantuan keluarga memasing. pastu dah larut petang baru sampai ipoh, angkut lagi barang sengsorang diri dari kereta sampi masuk dlm bilik. petang isnin yg memenatkan. pagi selasa aku bantai tdo kuat2.pastu aku mati kutu taktau nak buat ape.dah la rumah takde sape.hari rabu aku bertekad nk keluar amik angin. sempat jenguk opah kejap,bayor bil2 air/letrik umah sewa dan window shoping serta juga menengok nengok tiket bas nak ke jb memandangkan weekend tu nk bejimba ke uss.
mula cadang mmg nak g jb mlm jumat tu,tapi shakila kate cm bahaya sorng2 bila kt larkin pg2 buta.
mula la aku jadi dihantui kerisauan dan sudahnya aku amik tiket pagi khamis betolak ke jb.nasib baik la ada sedara kt sana.boleh menumpang kasih.

dah sampai jb,malam tu kitowang g dinner tepi laut berpemandangankan singapore je seberang tu. mkn tomyam..perghhh sedap gila..masih lagi terngiang-ngiang.


makan tomyam sampai bepeluh tahap tak hengat.  dak kecik ni nama dia amrun zuhnun. aku doakan dia jadi perdana menteri dah beso kang.sirius!
esoknya check-in hotel tune plak.

 ni la tune hotel jb..tapi takde la swimming pool. kalo ada aku sanggup korbankan masa tido aku dgn berendam. berakit-rakit dahulu,berenang renang di tepian. kasi tajam itu skil berenang.kononnya.
 alhamdulillah,akhirnya sampai gak tmpt ni.setelah setahun aku memendam rasa tau.
calon spm cemerlang 2020.

 sambil2 menunggu shakila makan bekalan dunia akhirat megi dia.
 nak beli botol air punya pasal, cukup la tawaf satu lagi pusingan uss tu.then aku rasa expert sgt setiap tmpt dlm uss tu kata kau!


ekceli nk buat2 peluk natang ni,tp jantan pulak maskot ni, tak jadi terus.haha!



snap2 wat terakhir kali before nak turun balik mendapatkan bas yg "wangi".....-,-
perasaan waktu nak balik tu, rasa macam nak terjun kolam renang je.biar segar badan.

kbai~~





No comments:

Post a Comment